Zaawansowane wyszukiwanie

Delonghi ECAM370.95: Pytania ogólne

Jakie ustawienia wybrać?

TheStriker

Środa, 09. Czerwiec 2021, 10:46 10

Unregistered

Witam
,

posiadamekspresDelonghi ECAM 370.95 Dinamica Plus od miesiąca i niestety nadal nie znalazłem odpowiednich ustawień dla idealnej kawy. Nawiasem mówiąc, jest to mój pierwszy automatyczny ekspres do kawy, więc nie mam jeszcze doświadczenia w optymalnych ustawieniach....

Obecnie używam 100% ziaren kawy Arabica. Na początku zawsze miałam ładną, gęstą cremę, która również tworzyła ładną powierzchnię przez kilka minut. W międzyczasie jednak, crema znika dość szybko. Co może być tego powodem?

Stopień zmielenia jest ustawiony na 5, a więc raczej w kierunku grubego (poziom 5,5 był ustawiony fabrycznie, poziom 7 jest bardzo gruby). Poprzez aplikację ustawiłem ilość kawy na 150 ml i średnią moc. O dziwo, kawa smakuje czasem lepiej, a czasem nie do końca, idzie wtedy raczej w kwasek.

Jak zawsze czytałam, ilość kawy na kawę powinna wynosić około 9 g. Krążek z fusów kawy ma w moim przypadku dobre 1,8 cm grubości, ale zawsze waży znacznie więcej niż te 9 g. Ogólnie uważam, że zużycie kawy przez ekspres jest dość wysokie, ponieważ przy 160 zaparzonych filiżankach zużyto 2 kg ziaren kawy. Ilość fasoli można ustawić, ale nigdzie.

Może ktoś może mi pomóc z tym ekspresem, a ma może też Dinamica Plus i może mi doradzić, na co zwrócić uwagę, żeby kawa uzyskała optymalny smak.








Schlawi

Środa, 09. Czerwiec 2021, 13:49 01

*

Ekspert

Grupa: Mitglieder

Składki: 1104

numer członkowski..: 14628

Członek od: 26.12.2011

Witam,

9 gramów jest suchych. Jeśli zaparzyłeś kawę, to krążek jest wilgotny i prawdopodobnie cięższy niż te 9 gramów.
Nie znam Twojej maszyny, ale jeśli jest to jeden na HP z Delonghi jest można tak górna prawa przycisk z dwoma fasolami można dostosować siłę.
Na czym to wszystko polega?





TheStriker

Środa, 09. Czerwiec 2021, 13:54 01

Unregistered

Dziękuję za odpowiedź.