Zaawansowane wyszukiwanie

Pytania od nowego właściciela QM 5000A

Dr.Bellows

Sobota, 24. Styczeń 2009, 14:03 02

*

Poidło do kawy

Grupa: Mitglieder

Składki: 17

numer członkowski..: 3657

Członek od: 24.01.2009

Przede wszystkim moje najserdeczniejsze pozdrowienia dla wszystkich właścicieli QM VA!

Miło, że jest to forum, ponieważ przeczytałem wiele wątków tutaj przez długi czas, aż w końcu zdecydowałem się kupić QuickMill 5000A.

Teraz nie jestem nowicjuszem w VA, ale byłem jednym z pierwszych właścicieli w pełni automatycznego ekspresu do kawy (rodzina Saeco - jeśli ich nie znasz : metalowa obudowa i mosiężny kocioł, jeden z pierwszych VA's), ale teraz po ponad 15 latach i na pewno 20000 filiżanek, musi przejść na emeryturę, bo jest zużyty :)


QM 5000A to coś innego, a ja jestem bardzo zainteresowany dobrym espresso, na które wszystkich innych domów towarowych VA's po prostu nie może sobie pozwolić.

Teraz moje pytania (przeczytałem już wskazówki od pana Smitha, ale nie jestem w stanie ich wdrożyć) i mam nadzieję na doświadczenia i wskazówki od osób używających twardego QM:

- Regulacja mielenia i ilości kawy

Jaki jest najlepszy stopień mielenia i ilość kawy, którą mogę ustawić w stosunku do ilości wody 70 ml?
W tym momencie szlifierka jest ustawiona na 2,5 i preferowana ilość wody jest ustawiona na 70 ml (pokrętło skali ustawione na 1,5). Nie
mogłem zmierzyć ilości kawy
, ale zauważyłem, że kawa przepełniła sito, gdy drzwi były otwarte i że tłok zawsze tęskni za niektórymi kawami

.

Koło z linią jest na godzinie 12. Wciąż tak spokojny jak mam je z fabryki. Czy to normalne? - Po przygotowaniu espresso maszyna pracuje dalej. Skądś pochodzi woda, która płynie do tacki ociekowej. W każdym razie, słyszę to delikatnie "ciągnięcie", a potem zawsze jest trochę wody, około 2-3 łyżki w kroplówce. Normalne?
Czy można to wyłączyć, czy też jest to normalne, jak w przypadku niektórych urządzeń do przenoszenia ekranów, z powodu ciśnienia?
Nie
sądzę, aby